Tisztelt Pedagógusok!
Kedves Kollégák!
Minden egyes tanítási órámra nagy örömmel érkeztem, mert tudtam, hogy a tanítványaim csillogó tekintete, mosolya minden éjszakai tanárvirrasztásért kárpótolni fog.
Ennek ellenére a késő esténkénti keresgélés, gépelés, szerkesztés, nyomtatás – a másnapi órákra készülve – nem volt mindig a legkedvesebb elfoglaltságom. (Tudom, hogy ezzel nem vagyok egyedül, sőt, panaszkodni sem illik, hiszen ez a sorsunk.)
Ugye, ismerős gondolat, hogy milyen jól jönne néhány ingyenesen letölthető feladatlap? Előfordul, hogy már nincs időnk, nincs lelkierőnk kitalálni valami szórakoztató tartalommal is bíró, de átgondolt feladatsort?
Szükség volna néhány játékos feladatra?
Kérem, engedjék/engedjétek meg, hogy felajánljam a segítségem néhány kidolgozott feladatlappal, amelyeken nem számoltam pontokat, szándékosan.
Meggyőződésem, hogy minden lelkiismeretes tanár jól ismeri a saját tanítványait, ezért döntsön ki-ki belátása szerint, hogyan pontozza a feladatok teljesítését! Ezeket a feladatlapokat én nem mérés, érdemjegyszerzés céljából töltetném ki, de alkalmasak arra is.
A feladatlapok stílusa – véleményem szerint – meghatározó, kedvcsináló lehet. Őszintén megvallva, engem egy kicsit mindig zavart a feladatlapok „parancsosztogató” hangneme. Természetes, hogy a feladatszabás felszólító mondatok formájában történik. Ennek ellenére felmerült bennem a kérdés: lehetne inkább kérni? Lehetne, hogy mi is használjuk a „légy szíves” szavakat?
Ha a gyerekektől elvárjuk, hogy udvariasan válaszoljanak, akkor igyekeznünk kell példát mutatni, és udvariasan kérni.
Az én saját készítésű feladatlapjaim személyesebb hangnemet ütöttek meg a szokásosnál, így a tanítványaim tudták, hogy magam írtam ezeket. Szívesen töltötték ki valamennyit, mert nemcsak a „Légy szíves…” kezdetű mondatokat szerették olvasni, hanem a feladatlapokon elhelyezett egy-két biztató mondatot, egy-két kedves karaktert, mosolygó jelet. Néhányan a gyerekek közül még válaszoltak is ezekre a feladatlapon (mosolygó jeleket, szívecskéket, virágokat rajzoltak nekem, vagy pár szavas válaszüzeneteket írtak). Alkalmaztam a – ma már oly elengedhetetlen – kódokat, amit sms-ben s valamennyi közösségi oldalon való kommunikáláshoz is előszeretettel használnak.
A feladatlapok (természetesen) a Lórika kalandjai című könyvem meséihez kapcsolódnak, azok szövegét dolgozzák fel. Ennek ellenére néhány (főként helyesírási) feladatlap jól használható a könyv ismerete nélkül.
Használják/használjátok egészséggel!
További munkájukhoz/munkátokhoz sok sikert kívánok szeretettel:
Drajkó-Sárosi Kinga
INGYENESEN LETÖLTHETŐ „LÓRIKA FELADATLAPOK”
Biológia
Angol nyelv
Német nyelv